lördag 9 augusti 2014

Slipa, spackla, slipa...

Eftersom semestern är över så får kvällarna räcka till båten. Veckan har gått åt till att slipa ner skrovet och igår kunde jag ge mig på akterspegeln igen. Det ser ut att bli precis som jag tänkt. Ett komplett färgsystem är också beställt från De Ijssel Coatings, vilken fantastisk service! Lyckas jag med underarbetet kommer skrovet bli fantastiskt med deras Double Coat. Färgvalet låter jag vara hemligt tills det är färdigt.


Mycket fuktskador och delaminering visade sig när man slipade ner skadat gods.




Men det är en stor skillnad!

 

 



Kölen har delaminerat helt där den värsta skadan var. Bara att slipa bort...

  



... och bygga nytt!

   



I sidan lagades en genomgående skada när jag ändå hade blandad plast över.




Akterspegeln som jag lämnade den sist, dock ordentligt uppslipat.

 



Fem lager glasfiber senare, det börjar ta sig.




Ytterligare ca fem lager, tog en del lappande för att få en jämn yta. Nu blir det ny slipning...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar